صفحه اول

پیام همبستگى به کارگران معادن ذغال سنگ پیتستون آمریکا

رفقای کارگر!

نزدیک به چهار ماه از آغاز اعتصاب شما علــیه تعرض صاحبان و مدیران شرکت

پیتستون و حمایت قهرمانانه کارگران معادن ایالات دیگراز شما میگذرد. على رغم توطئه سکوت رسانه های جهانى در مورد مبارزات اخیر شما، ما این مبارزات را باعلاقه تعقیب میکنیم، زیرا براین امر واقفیم که سرنوشت مبارزه شما امریست نه تنها مربوطبه شما بلــکه مربوط به همه کارگران و از جمله کارگران ایران.

تعرض اخیر سرمایه داران شرکت پیتستون و حمایت وقیحانه و بیشرمانه پلیس، دادگاهها، رسانه های به اصطلاح آزاد و کل دستگاه دولــتى از آنان بار دیگر خاصیت وجایگاه همه این دستگاه عظیم را نشان داد.

نفس تعرض به معیشت و شرایط کار شما بار دیگر واژگونى دنیای امروز را در مقابل هرآنکس که چشمى برای دیدن داشته باشد به روش ترین وجه ترسیم میکند. به شما تعرض میشود زیرا بارآوری کار بالا رفته و باید عده ای بیکار شوند، به شما تعرض میشود زیرا همین سرمایه داران برادران ما را در آفریقای جنوبى به ضرب آپارتاید در شرایطى وحشیانه به کار گرفته اند، به شما تعرض میشود زیرا قبلا همین سرمایه داران و یا امثال شان با توسل به همین شیوه ها صف بزرگى از کارگران بیکار و گرسنه را در پشت درهای کارخانه ها و معادن بوجود آورده اند که در غیاب وحدت کامل صفوف کارگران میتوانند با هر حرکت ما آنان را در نقــش اعتصاب شکن به کار بگیرند.

این منطق دنیای امروز است، دنیای تولــید وسیعترین ثروت ها و نعمات مادی در تاریخ بشر، دنیای دست انداختن به کرات دیگر و در همان حال دنیای فقر و بى حقوقى و نابرابری ها، دنیای ازمیان بردن انبوه مواد غذائى برای بالا نگاهداشتن سود، دنیائى که در آن کارگران برای زنده ماندن، برای دفاع از وضعیت موجودشان، برای ممانعت از رانده شدن به فقر مطلق باید مبارزه کنند. دنیائى که در آن پیشرفت تکنولــوژی و افزایش بارآوری کار نه تنها باعث کاهش روز کار و بالا رفتن معیشت اکثریت عظیم تولــید کنندگان ثروت جامعه (کارگران) نمیشود، بلــکه بعکس هر یک ازاین پیشرفتها معنایش بیکاری، ساعات کار بیشتر، دستمزد کمتر، و... است. این دنیای واژگونه سرمایه داری است که منطق آن سود است، دنیای مالــکیت خصوصى اقلــیتى بر وسائل تولید و بر همه مقدرات جامعه.

این جدال همانگونه که خود شما بارها تجربه کرده اید اصلا یک جدال و مبارزه محلى یا کشوری نیست یک جدال جهانى است . همین امروز وضعیت کارگران آفریفای جنوبى را اهرم فشار برشما کرده اند، در صورت شکست شما وضعیت شما اهرمى بر کارگران نه تنها آفریقای جنوبى بلــکه بر دیگر کارگران آمریکا، کارگران شوروی، بریتانیا، بلــژیک، فرانسه، ایران و... میگردد. تعرض به سطح معیشت و شرایط کار کارگران و مبارزات وقفه ناپذیر آنان در همه کشورهای جهان شاهدی بر این مدعى است. اخبار مبارزات اخیر کارگران معادن شوروی و بلــژیک را همگان شنیده اند.

سرمایه داران از ابتدای حیاتشان یک وجه مهم سیاستشان در مقابل کارگران سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن بوده است. کوشیده اند صف ما را با اتکا به ملــیت، مذهب، رنگ پوست، جنسیت، و...شقه شقه کنند و ما را در موقعیت یک حیوان سود ده زیر لــگام خود بکشند . این جوهر مشترک همه نظامهای سرمایه داری از آمریکا گرفته تا جمهوری اسلامى ایران و...است. در مقابل این واقعیت است که امروزه مبارزات کارگری میرود که از قالــب های صنفى و محلى خود خارج شده و خصلتى سراسری و بین الــملــلى بخود بگیرند، کارگران صنایع فلــز آلــمان به حمایت از مبارزات کارگران اتومبیل سازی آفریقای جنوبى و کارگران فولاد ایتالــیا برخاستند، در ایران کارگران سنندج روز اول ماه مه حمایت از مبارزات کارگران سراسر جهان را یکى از بندهای اصلى قطعنامه خود میکنند.

کارگران ایران نیز همچون همه کارگران آگاه و مبارز، مبارزه شما را مبارزه خود میدانند و هر ذره پیروزی یا شکست در این مبارزه را پیروزی و یا شکست خود میدانند.

ما ضمن اعلام همبستگى کامل خود با شما خواهیم کوشید تا اخبار این مبارزات رااز طریق رادیوها و نشریات دیگر حزب کمونیست ایران به اطلاع سایر کارگران برسانیم و آنچه را از دستمان برآید در کمک به شما انجام دهیم .

برایتان آرزوی پیروزی در عقب راندن تعرض سرمایه داران را داریم .

پیروزباد مبارزه کارگران معادن ذغال سنگ آمریکا

زنده باد اتحاد جهانى طبقه کارگر

آزادی، برابری، حکومت کارگری

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

٢٧ ژوئیه ١٩٨٩