صفحه اول

چند مکاتبه دورنی کانون کمونیسم کارگری پیرامون یک بیانیه از طرف کانون و یک جزوه در باره کردستان


رفقای عزیز کانون

با سلام

میبخشید که در نوشتن و فرستادن مقدمه مجموعه مقالات مربوط به کردستان تاخیر کردم،عشق آسان نمود اول ولى افتاد مشکل ها!

در هر صورت این مقدمه و توضیحاتى را که باید در آخر مجموعه بیاید را برایتان میفرستم و در آخر هم یک معرفى چند خطى در مورد کانون نوشته ام که میبینید.

قرار ما این بود که من این متن را از جانب انتشارات کانون بنویسم نه خود کانون اما بنظرم این ممکن نیست. کل این اسناد از جانب کانون نوشته شده و وجود چنین کانونى در آنها مفروض است و در متن آنها بافته شده. بعلاوه در دنیای واقعى این کانون بوده که چنین کاری را کرده است. نوشتن مقدمه از جانب مرجع و یا شخص ثالث (انتشارات کانون) بنظرم عملى نبود، چند نمونه را نوشتم که بنظر درست نمى آمد. لذافکر کردم درست تر و واقعى تر این است که از جانب کانون نوشته شود و سعى هم کردم ملاحظات نادر را که خودم هم با آنها موافق هستم دخیل کنم. بهر حال ماحصل این است که میبینید.

نکته دیگر اینکه من متن ها خواندم و اشکالات املائى و انشائى آنرا تصحیح کردم. بعلاوه برای اینکه خواننده غیر حزبى بتواند از اشارات و اتفاقات سر در آورد توضیحاتى را به آخر کل مجموعه اضافه کرده ام لطفا اینها را هم بخوانید و در مورد لزوم یا عدم لزوم چنین توضیحاتى و یا هر مورد از توضیحات نظرتان را بدهید. کل نوشته ها همراه توضیحات را هم برایتان میفرستم.

در متن بیانیه ای که به پلنوم ارائه شده و در نامه خطاب به چپ دو نکته بود که من در مورد چاپ آنها بهمین صورت "کمى" ابهام داشتم! یکى در مورد فتوای عقب مانده و اخلاقى شیخ عزالدین است. بهرحال به لحاظ تاکتیکى باید دید گفتن این مناسب هست یانه نظر خودم این است اگر کلمه عقب مانده و اخلاقى را به مذهبى تبدیل کنیم مناسب تر است. و دوم آمدن نام حبیب الله و صلاح مازوجى است. ما در این نوشته ها نام کسى را نیاورده ایم آیا بهتر نیست نام اینها را هم خط بزنیم و جایش چند نقطه بگذاریم؟

من برای کار مربوط به همبستگى روز ١١ آوریل به استکهلم میروم و شانزدهم بر میگردم. سوالم این است که آیا این مقدمه باید به تصویب کانون برسد یا رفقا ملاحظاتشان را بمن و یا دبیر کانون بگویند او خود به مسئولیت خود مقدمه را بنویسد بنظر میاید که این دومى راه بهتری است.

با ارادت مجدد

کورش مدرسى ٤ آوریل ٩٠


طرح پیشنهادی برای بیانیه کانون کمونیسم کارگری


درباره کار ما در کردستان (٢)

کلا بخش زیادی از آنچه که در قسمت اول بعنوان تیتر آمده قبلا در مناسبت های مختلف و بویژه در سمینار دوم کمونیسم کارگری و مصوبات کنگره ششم به آنها پرداخته شده است. اما تکرار آنها با نوع دیگری از کلاسه بندی و در "پرتو" اتفاقات و مباحثات اخیر مفید است.

میتوان کل این بحث را به چهار بخش و یا چهار نوشته تقسیم کرد: