صفحه اول

کمپین حزب کمونیست کارگری علیه چپاول و انتقال اموال مردم ایران به حسابهای بانکى مقامات رژیم در خارج کشور

گفتگوی انترناسیونال هفتگی با کورش مدرسى، مسئول کمپین


هفتگى: هدف این کمپین چیست؟

کورش مدرسى: این واقعیتى است که دیگر کسى به امکان سرپا ماندن جمهوری اسلامى، حتى در آینده نزدیک، امیدی ندارد. همین واقعیت بخشهای وسیعى از مقامات رژیم جمهوری اسلامى و کسانى که از قبل این رژیم ثروت کلانى را به جیب زده اند به هراس انداخته است. هراس از آینده خود پس از سرنگونى جمهوری اسلامى. اینها فى الحال شروع به انتقال ثروت و دارائى چپاول کرده خود به خارج کشور کرده اند. مدارک قابل ملاحظه‌ای از انتقال پول توسط رهبران، مسئولین و وابستگان رژیم به خارج کشور وجود دارد که نشان میدهد که .دارند به سرعت دارائى خود را از طریق انتقال به حسابهای شخصى در بانک های خارجى و یا خرید املاک در اروپا و آمریکای شمالى از دسترس مردم دور میکنند. این طیف از خامنه‌ای و هاشمى رفسنجانى تا فرماندهان سپاه و وابستگان و دست اندرکاران رژیم در نهادهای دولتى، نیمه دولتى، مذهبى و خصوصى را در برمیگیرد. باید جلوی اینها را گرفت. ما به بانکها هشدار داده ایم که این پدیده غیرقانونى و نمونه بارز تقلبى است که به "شستشوی پول" معروف است و باید متوقف شود. حسابهای این اشخاص در خارج کشور فورا بلوکه شوند. این دارائى ها متعلق به مردم این است. مقامات و وابستگان رژیم از طریق سو استفاده وسیع چندین ساله از اموال و دارائى های عمومى، نظیر بودجه دولتى و پول نفت و همینطور از راه دزدی و تصرف اموال مردم و اخاذی، تقلب و کلاهبرداری رسمى دولتى و مذهبى به جیب زده اند. مطابق همه قوانین بین‌المللى این جزو دارائى های مردم ایران است. امروز بانکها و دولت های اروپائى و بخصوص سوئیسى با افتضاح انتقال پولهای دزدی شده از مردم، و بخصوص قربانیان آلمان هیتلری به این بانکها روبرو شده‌اند و مجبور به بازپرداخت کل این بدهى ها شده‌اند. باید این بانکها و دولت ها را متوجه کرد که با نگهداری پول مقامات جمهوری اسلامى با افتضاح بشدت بزرگتری مواجه خواهند شد. اینها در مقابل مردم ایران و دولت آینده ایران در مراجع قانونى پاسخگو خواهند بود.

این یک عرصه مهم در مبارزه علیه رژیم اسلامى است، باز کردن یک جبهه جدید مبارزه با جمهوری اسلامى است که با اوجگیری بحران حکومتى و شدت گرفتن دزدی ها و پول خارج کردنهای مقامات، اهمیت به مراتب بیشتری یافته است.

هفتگى: چه اقداماتى در دستور کار شماست؟

کورش مدرسى - دو سری اقدام. اقدامات قانونى و اقدامات سیاسى. بلحاظ قانونى ما مساله را از طریق رسمى به اطلاع بانکها و دولتهای مربوطه میرسانیم. متن نامه ما در این رابطه در همین شماره هفتگى هست. ما خواستار علنى کردن اطلاعات مربوط به حسابهای این اشخاص، متوقف کردن اففتاح حساب و بلوکه کردن حسابهای موجود خواهیم شد. بعلاوه با تکمیل پرونده‌های مشخص در مورد افراد مشخص موضوع را از طریق وکلای حزب به دادگاههای مربوط خواهیم کشاند و خواهیم خواست که بعنوان متقلب و دزد مورد تعقیب قانونى قرار گیرند. اقدامات سیاسى ما در خارج کشور شامل افشاگری در این مورد، برگذاری تظاهرات و اعتراض در مقابل نهادهای مالى و دولتى، از مراکز بانک ها تا شعب آن و از موسسات وابسته به ابواب جمعى رژیم تا نهادهای مذهبى-مالى که پوشش این دزدی را تامین میکنند شامل میشود. در ایران سعى میکنیم این موضوع را به دانسته همگانى تبدیل کنیم و اعتراض علیه آنرا در اشکال مختلف شکل بدهیم.

هفتگى: آیا این کمپین مدت زمانى دارد؟

کورش مدرسى: نه. این کمپین طولانى مدت است و تا تحقق خواستهایش ادامه خواهد یافت.

هفتگى: آیا اطلاعات موجود در این مورد کافى است.؟

کورش مدرسى: اطلاعات اولیه و قابل اتکائى‌ از انتقال پول توسط تعدادی از مسئولین جمهوری اسلامى، از جمله خامنه‌ای، به بانک های سویس و آلمان در دست است که دنبال خواهند شد. اما ما به اطلاعات دقیقتر و مشروح تر نیاز داریم. همینجا از مردم ایران و بخصوص کسانى که در بانکها و موسسات مالى به این اطلاعات دسترسى دارند میخواهم که هرچه سریعتر این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند. شماره تلفن، فکس و آدرس ای -میل کمپین در همین شماره انترناسیونال هفتگى درج میشود. با استفاده از این آدرسها و یا از طریق دوستان و آشنایانتان در خارج کشور و یا از هر طریق دیگری که مناسب میابید این اطلاعات را بدست ما برسانید. هرچه حجم اطلاعات دقیق بیشتر باشد، مساله را میتوان در ابعاد وسیعتر مطرح کرد، از اموال مردم ایران حفاظت کرد و سران جمهوری اسلامى را در تنگنای بیشتری قرار داد.